5 sfaturi de a ramane sanatos in sezonul rece

Star of hope
”IMPREUNA IN LUMEA MEA SI-A TA” Campania marca Fundatia Star of Hope
30 noiembrie 2016
LimberTreeYoga
Ghidul celor 5 pasi pentru o viata sanatoasa
14 decembrie 2016
bowl

Raceala, Gripa sau Viroza Respiratorie? Cum ne putem da seama care este diferenta dintre ele? Majoritatea oamenilor le confunda, desi ele sunt cauzate de virusuri diferite si prezinta cateva particularitati specifice. Adesea, ele nu reprezinta afectiuni extrem de periculoase, ci sunt, mai degraba, cele mai frecvente boli, afectand adultii de 2 pana la 4 ori pe an si copii de 5 pana la 10 ori pe an.

In mod cert, raceala si gripa sunt infectii virale care afecteaza nasul, gatul, sinusurile si caile respiratorii, creeaza o senzatie de disconfort si oboseala, iar toate acestea par sa ne determine sa punem semnul egal intre cele 2 infectii. Viroza respiratorie este afectiunea acuta a cailor respiratorii superioare, de cele mai multe ori de etiologie virala. Adesea, virozele respiratorii apar odata cu venirea sezonului rece si se manifesta prin tuse, guturai si raguseala. Poate putini stiu, insa exista aproximativ 200 de tipuri virusuri care pot genera aceasta afectiune iar agentii patogeni cei mai frecventi sunt Rinovirusi (25-30%), Coronavirusi (10%), Adenovirusi, Virusul Respirator Sincital, dar si Virusul Paragripal si Virusul Gripal (Influenza). Diferentele dintre raceala si gripa se masoara in factori provocatori si perioade de manifestare. In timp ce raceala afecteaza organismul pe o durata mai scurta, gripa se manifesta pe o perioada mai lunga de timp.

 

 


Un alt aspect important este faptul ca pe fondul infectiei virale, sistemul imunitar devine slabit, iar acest lucru creste riscul suprainfectiei bacteriene cu Streptococci, Stafilococi sau Pneumococci. În general, oamenii au tendința să cumpere câteva folii cu antibiotic și cred că au rezolvat problema. De fapt, așa cum semnalează și campania de informare realizată cu sprijinul Ministerului Sănătății, trebuie să evităm să mai administrăm antibiotic, fără permisiunea medicului. Motivul este că organismul nostru a devenit imun la efectul acestor medicamente, situație asemănătoare și pentru bacterii – au devenit rezistente și mult mai periculoase. Se pare că, România ocupă locul 2 (procent 31,2%) în Europa, în ceea ce privește ”consumul exagerat” de antibiotice.

 

 

 
Urmatoarele sfaturi va vor ajuta sa ramaneti in forma optima pe timpul iernii, cand aceste virusuri sunt aproape omniprezente

1.Spalati-va frecvent pe maini. Virusii gripali sunt foarte usor de transmis de la o persoana la alta in timpul sezonului rece. In plus, cineva poate avea virusul gripal in interiorul corpului lor pentru zile inainte de aparitia simptomelor – astfel incat sa nu stiti cand ati putea fi expusi. Combateti acest lucru prin spalarea mainilor de multe ori, mai ales atunci cand vin in contact cu o alta persoana. Evitati strangeri de mana in timpul acestui sezon daca puteti, sau pastrati o sticla mica de gel antibacterian aproape, daca nu exista intotdeauna o chiuveta si sapun la indemana.

 


2. 
Mancati sanatos si practicati macar o zi pe saptamana de sport. Doar pentru ca vremea devine mai rece si ziua mai lunga nu inseamna ca ar trebui sa intarzie si grija pentru corpul nostru! Poate fi dificil uneori de gasit motivatie, dar solutia poate fi o sala de sport aproape de o piata cu produse locale, unde puteti sa treceti pentru cumparaturi proaspete, dupa ce ati lucrat putin muschii. Sau puteti opta pentru a practica sport chiar la domiciliu. Pentru a ramane sanatosi in timpul sezonului rece, trebuie sa alimentam corpul cu cele mai bune alimente pe care gasim: produse de sezon, carne slaba gatita cu putine grasimi și multe fructe din familia portocalelor: sweetie, clementine, mandarine, grapefruit, lamaie si limeta. Acestea ne vor pregati corpul cu acea rezerva naturala de vitamina C pentru a face fata epidemiilor de raceala.

 

 

3.Asigurati-va ca sunteti hidratat corespunzator. Lipsa de lichide este in detrimentul corpului, mai ales in timpul sezonului de iarna. Acest lucru poate ajuta corpul sa scape de toxine, printre care se poate numara si virusurile care provoca raceala sau gripa. Pastrarea unei sticle de apa la indemana va reaminteste sa beti mai mult. De asemenea, va puteti lua aportul necesar de lichide si daca consumati supe sau ciorbe de legume, ceaiuri, sucuri naturale (de portocale si altele asemanatoare) sau chiar o cana de vin fiert cu portocale si scortisoara.

 

 

4Dormiti suficient astfel incat corpul sa fie bine odihnit. Lipsa de somn poate provoca stres inutil in interiorul corpului uman, ceea ce il face mai usor de accesat de catre raceala sau gripa. Asigurati-va ca va oferiti cantitatea de somn necesara corpului (7-9 ore) in fiecare noapte. De asemenea, si daca ”trageti un pui de somn” de 10-90 minute pe timpul zilei, va poate energiza si odihni suficient pentru a da randament pana la venirea noptii. Cititi mai multe in urmatoarea ilustratie:

 

 
5. 
Dezinfectarea spatiilor din casa cu  lampa bactericida. Lumina de tip UV-C este recunoscuta drept singura solutie impotriva superbacteriilor rezistente la antibiotic si la produsele de curatat traditionale. Lampa bactericida este dispozitivul medical de dezinfectare a spatiilor si a aerului contaminat cu virusurile mentionate la inceputul articolului, alaturi de multe alte microorganisme daunatoare. Lumina ultravioleta UV-C distruge in doar cateva minute 99,99% ADN-ul bacteriilor, virusurilor, microbilor, chiar si protozoare sau fungi. Pe langa acest lucru, lampa bactericida este o investitie economica pe termen lung, utilizata intr-o diversitate de domenii: Medical, Casnic, Educational, Alimentar, Cosmetic, Zootehnic si Veterinar.

 
Speram ca toate aceste sfaturi sa va fie de folos si sa va protejati corespunzator impotriva racelilor,  gripelor si virozelor respiratorii!

Sursa: www.romedic.ro

Lasă un răspuns