Ghid de alimentație sănătoasă în prag de sărbători!

x
Proiectul ”Sănătate în mediile educaţionale”
16 decembrie 2015
Este posibilă Copilăria fără boli?
Este posibilă Copilăria fără boli?
11 ianuarie 2016
df

Pentru a trece cu brio peste perioada rece si a evita racelile, gripa, pneumonia ori alte afectuni, Biocomp va sfatuieste sa consumati anumite alimente pentru a va întari sistemul imunitar.

Supele și tocanele
Toamna și iarna mâncarea caldă este cea mai recomandată. Pe de-o parte ne încălzește corpul, pe de altă parte, hidratează organismul. În majoritatea preparatelor de acest fel ingredientul principal este reprezentat de legume, care datorită amidonului, reprezintă o sursă importantă de energie. În plus, unele din aceste vegetale, de exemplu ceapa, sunt considerate remedii naturale pentru gripă și răceală.

Condimentele
Condimentele favorizează circulația sanguină, care este în strânsă legătură cu reglarea temperaturii corpului. Așadar, consumul de piper, scorțișoară sau șofran mărește temperatura corporală. În plus, usturoiul stimulează producția de anticorpi. Un alt beneficiu al acestor condimente este că oferă savoare preparatelor preferate și astfel veți utiliza mai puțină sare.

Infuziile
Asemenea condimentelor, infuziile sau ceaiul vă ajută să mențineți ridicată temperatura corpului. În plus, multe din aceste băuturi conțin substanțe care potențează funcționarea sistemului imunitar. Spre exemplu, ceaiul verde, bogat în vitamina C, se comportă asemenea unui antigripal natural.

Fructele și verdețurile
Fructele și verdețurile trebuie incluse în mod obligatoriu în dietă în fiecare anotimp, dar iarna, consumul acestora ajută la întărirea și protejarea sistemului imunitar. Legumele vă vor ajuta să vă mențineți sănătatea pe durata întregului iarna, trebuie doar să faceți alegerile potrivite fiecărui sezon. În acest sezon rece se recomandă consumul de vitamina C (aceasta se găseşte în citrice, kiwi, ardei gras, ardei iute, cimbru, pătrunjel, broccoli, conopidă, varză de Bruxelles, verdeţuri, roşii, coacăze negre) şi vitamina A (această vitamină se găseşte în ouă, lapte, ton, ficat, boia de ardei, ardei roşu, cartofi dulci, morcovi, legume cu frunze închise la culoare, dovleac, salată verde, caise uscate, unt).

Lactatele
Consumul de lactate asigură menținerea unui nivel optim de vitamina B și vitamină D. Vitamina B lupă cu anemia, iar vitamina D echilibrează nivelul calciului din corp. Se recomandă și consumul de lapte de migdale, bogat în calorii, oferindu-ne energie și reglând temperatura corporală.
Iarna nu ar trebui să lipsească nici ceaiurile din plante sau fructe şi nici laptele cald cu scorţişoară sau miere. Scorţişoara este un excelent antiseptic natural, fiind folosită pentru proprietăţile sale de scădere a colesterolului, trigliceridelor, a tensiunii arteriale şi de normalizare a nivelului de zahăr din sânge. De asemenea, scorţişoara se clasează printre alimentele cele mai bogate în antioxidanţi.

Alte sugestii benefice pentru a trece cu bine peste sezonul rece:
• Îmbrăcăminte călduroasă;
• Mișcare fizică;
• Odihnă suficientă pentru un organism rezistent;
• Respectarea regulilor de igienă: evitarea contactului cu persoane bolnave, spălatul frecvent pe mâini, utililzarea lămpilor bactericide pentru eliminarea virusurilor și bacteriilor din încăperi.

Echipa Biocomp vă urează sănătate, că-i mai bună decât toate!

Lasă un răspuns